Nieuws

13
nov

Vacature fysiotherapeut

Vacature fysiotherapeut Fysio 058 is een  jonge en moderne praktijk in Leeuwarden die op alle fronten volop in beweging is. Met ons teams streven wij naar het beste resultaat voor onze patiënten en klanten. Kwaliteit, een goede service en persoonlijke aandacht vinden wij belangrijk. Wij willen onze patiënten de best mogelijke behandeling bieden in een vertrouwelijke... Lees meer

11
nov

Krachttraining voor hardlopers

KRACHTTRAINING HARDLOPEN Fysio 058 biedt specifieke krachttraining aan voor hardlopen. Dit trainingsprogramma is erop gericht prestaties te verbeteren, blessures te voorkomen tijdens het hardlopen en je techniek te verbeteren. Veel hardlopers onderschatten nog het effect van krachttraining op hun prestaties tijdens het hardlopen. Krachttraining mag dan ook eigenlijk niet in je... Lees meer

31
okt

De vier meest voorkomende hardloopblessures

In de praktijk van Fysio 058 treffen we veel sporters, waaronder hardlopers. We hebben de vier meest voorkomende hardloopblessures voor je op een rijtje gezet en bij elke blessure aangegeven hoe Fysio 058 je hierbij kan helpen. Fasciitis plantaris Deze ontsteking onder aan de voet geeft een scherp, pijnlijk gevoel aan de basis van de hiel. Het is een irritatie van de... Lees meer

22
okt

Vacature Personal Trainer

Een werkdag als Personal Trainer;  “Het is 7.00 uur ’s ochtends en je eerste personal training van de dag staat op de agenda.  Deze fanatiekeling gaat 2x per week, voordat zijn werkdag begint, met je aan de slag in de sportzaal van Fysio 058. Aansluitend verwelkom je 2 vriendinnen die 1x per week een duo training bij je volgen om vervolgens een groep enthousiaste groep... Lees meer

10
sep

Nieuwe startdatum ‘techniektraining voor hardlopers’!

Vrijdag 4 oktober start een nieuwe cursus ' Techniektraining voor hardlopers' bij Fysio 058! Wat houdt de ‘Techniektraining voor hardlopers’ in?Dit trainingsprogramma is gericht op het aanleren van een goede hardlooptechniek. Er wordt aandacht besteedt aan de verschillende fases van de loopbeweging. Hardlopers met een goede hardlooptechniek... Lees meer

25
jun

Hoe train je optimaal in de warmte?

Hardlopen in deze warme omstandigheden kan uiteraard, maar je moet wel enige voorzorgsmaatregelen nemen om vervelende problemen te voorkomen. Een paar tips  1. Train bij voorkeur 's morgens of 's avonds en probeer de hete middag te vermijden. Als je een prestatieloop of wedstrijd wilt gaan doen, train dan op het tijdstip van het komende evenement. Daardoor kan je lichaam zich... Lees meer

20
mei

Je leefstijl veranderen…Hoe doe je dat?

1. Eén ding tegelijk aanpakken Als je gezonder wilt eten en meer wilt bewegen en dat tegelijkertijd wilt veranderen, kun je gaan ervaren dat dat een onmogelijke klus is. Waarom? Niet omdat je deze twee punten niet kunt veranderen, maar omdat je twee dingen tegelijk wilt doen. Vraag niet te veel van jezelf en maak kleine stapjes voorwaarts. Dus hierbij geldt: eerst het ene aanpakken... Lees meer

17
mei

Krachttraining voor 50+ers bij PT 058!

Vanaf een leeftijd of 25 jaar is er elk jaar sprake van ongeveer 1 procent verlies in spiermassa en spierkracht. In het geval van sarcopenie zorgt veelal inactiviteit voor het slinken van spieren. Bij ouderen, zieken en mensen die ondervoed zijn gaat dit vaak samen met een tekort aan eiwitinname. Spieren zijn opgebouwd uit eiwitten en hebben deze nodig om nieuw spierweefsel aan te... Lees meer

3
mei

Je ontbijt overslaan? Geen goed plan…

Sla jij wel eens je ontbijt over? PT058 zet voor een paar redenen op een rij waarom dit geen goed plan is. Meer energie Ontbijten is zeer belangrijk voor je energiepeil. Voedsel is namelijk de belangrijkste energiebron voor je lichaam, je kunt het zien als benzine voor een auto. Wanneer je wakker wordt heb je een lange tijd niet meer gegeten. Het is dan ook aan te raden om je... Lees meer

19
apr

Shoulder push-up

De shoulder push-up is een oefeningen waarbij je voornamelijk de schouders traint. Naast deze spiergroep train je bijvoorbeeld ook de triceps en buikspieren. Volg het onderstaande stappenplan voor een juiste uitvoering: Stap 1.  Begin in een algemene opdrukhouding met je handen wijder dan schouderbreedte en de ellebogen volledig vastgezet. Zwaai je heupen in de richting van... Lees meer