Nieuws

20
nov

De sit-up

De sit-up is een goede oefening voor je buikspieren. Wel is het van groot belang om hem goed uit te voeren. Als je dit niet doet, is de kans groot dat je last krijgt van een pijnlijke nek of rug. Maar hoe doe je hem goed? Wij leggen het uit… Belangrijk is goed op je houding te letten. Zet je voeten stevig op de grond en laat ze daar ook staan alsof ze vastgelijmd zitten. Tijdens... Lees meer

19
nov

De jumping jack

De jumping jack is een bekende cardiovasculaire en plyometrische oefening. Deze oefening zie je vaak terug in bijv. een warming up. Je vergroot kortom je explosiviteit, verhoogt je snelheid en verbetert je conditie. De kans dat je deze oefening in een Amerikaanse legerfilm hebt zien terugkomen is nóg groter. Een jumping jack is eigenlijk niets meer dan een sprongbeweging waarbij je... Lees meer

15
nov

Klant blij, wij blij!

‘’Al maanden ben ik bezig om op mijn manier fitter en sterker te worden. En daarbij de wens wat gewicht te verliezen. Op mijn manier. Af en toe wat rennen en wat oefeningen thuis doen. Maar echt effect heeft het niet. Daarom maar eens op zoek gegaan naar een professional die mij kan helpen met mijn wensen. Ik ben in contact gekomen met Tijn van PT058. Samen met Tijn heb... Lees meer

13
nov

De calf-raise

Hoe gaat deze oefening in zijn werk? Volg de stappen hieronder en train je kuiten overal waar je maar wilt. Plaats het voorste deel van de voeten op de verhoging en plaats je schouders onder de kussens. De voeten staan iets dichter bij elkaar dan schouderbreedte. Zorg ervoor dat je rug recht is en houdt de benen gestrekt, maar zet de knieën niet op slot! Dus knieën zijn licht... Lees meer

8
nov

Fysiotherapie net zo effectief als knieoperatie

Onderzoek OLVG: fysiotherapie net zo effectief als een knieoperatie Onderzoek van OLVG in samenwerking met acht Nederlandse ziekenhuizen laat zien dat fysiotherapie net zo effectief is bij knieklachten als een operatie. Mensen ouder dan 45 jaar met een gescheurde meniscus worden vaak geopereerd, maar een behandeling met fysiotherapie heeft hetzelfde effect en daarmee de voorkeur. Dit... Lees meer

2
nov

Je leefstijl veranderen… hoe pak je dat aan?

Eén ding tegelijk aanpakken Als je gezonder wilt eten en meer wilt bewegen en dat tegelijkertijd wilt veranderen, kun je gaan ervaren dat dat een onmogelijke klus is. Waarom? Niet omdat je deze twee punten niet kunt veranderen, maar omdat je twee dingen tegelijk wilt doen. Vraag niet te veel van jezelf en maak kleine stapjes voorwaarts. Dus hierbij geldt: eerst het ene aanpakken... Lees meer

1
nov

Goed bezig mannen!

‘Goedemorgen mannen, hebben we er een beetje zin in?’ Met deze woorden worden we sinds een paar weken twee maal in de week om half 7 in de ochtend door Tijn bij PT058 begroet. ‘We’ zijn twee vrienden die hebben besloten dat het roer om moet en dat dat het beste kan onder begeleiding van een personal trainer. Want met fietsen alleen kom je er niet! Doelstelling: sterkere rug,... Lees meer

31
okt

De ‘plank’…

De ‘plank’ is een bodyweight oefening voor de buikspieren en andere ‘core’-spieren. Om deze oefening uit te voeren heb je geen trainingsmateriaal nodig, maar alleen je eigen lichaamsgewicht. De uitvoering van deze oefening is simpel. Volg deze stappen: Je gaat op de grond op je buik liggen. Zet vervolgens je ellebogen in een rechte lijn onder je schouders en raak met... Lees meer

30
okt

Overload…. wat is dat?

Overload creëren is erg belangrijk binnen de trainingsperiode. Maar  waarom? De letterlijke vertaling van overload is ‘zwaarder dan normaal’, en dat is in de kern precies waar het principe van overload oftewel progressieve belasting om draait. Overload is een term die nogal eens fout vertaald wordt met ‘overbelasting’, en dat is nu precies wat je moet proberen te vermijden in... Lees meer

26
okt

Krachttraining voor hardlopers

Er is weer een nieuwe startdatum voor de cursus ‘Krachttraining voor hardlopers’! Dit specifieke trainingsprogramma is gericht op het verbeteren van loopprestaties en het voorkomen van blessures. Er wordt aandacht besteedt aan core stability, lenigheid en kracht. In dit trainingsprogramma wordt gebruik gemaakt van de nieuwste inzichten op dit gebied. Wij bieden de... Lees meer