Nieuws

18
mrt

Overload, waarom is dat belangrijk?

De letterlijke vertaling van overload is ‘zwaarder dan normaal’, en dat is in de kern precies waar het principe van overload oftewel progressieve belasting om draait. Overload is een term die nogal eens fout vertaald wordt met ‘overbelasting’, en dat is nu precies wat je moet proberen te vermijden in je training. Het lichaam is een bepaalde inspanning of taak gewend (normaal) en... Lees meer

11
mrt

Zorg voor de juiste (sport)voeding

Fanatieke sporter of juist niet, het maakt niet uit, want het is altijd belangrijk voor een training de juiste voeding binnen te krijgen. Helaas zijn er veel mensen die de (slechte) gewoonte hebben om voor een work out niet te eten en denken dat ze daardoor meer vet verbranden. Hier geloven wij niet in; wanneer je op tijd de juiste voeding binnenkrijgt, zal dit je energie vergroten... Lees meer

8
mrt

Eiwitten…

Eiwitten zijn erg belangrijk voor je herstel. Verschillende onderzoeken hebben laten zien dat niet alleen de soort en de timing van eiwitinname belangrijk is, maar ook de juiste dosering. Vandaag wordt eiwitinname geoptimaliseerd. Alle richtlijnen op een rijtje. Eiwit is een belangrijke voedingsstof die in veel verschillende voedingsmiddelen zit. Het is een belangrijke bouwsteen voor... Lees meer

1
mrt

Vacature praktijkassistente

Een werkdag als praktijkassistente;  “Het is 8.00 ’s ochtend en je wenst de eerste patiënten een goedemorgen die binnen komen voor hun afspraak in de wachtruimte. Tegelijkertijd dient het eerste telefoontje zich al aan en heb je alle agenda’s van onze praktijken in Leeuwarden, Sneek en Drachten al geopend om zo de vroege beller zo snel mogelijk te voorzien van een plekje bij... Lees meer

22
feb

20 gezonde snacks voor je op een rijtje!

Soms ook zo’n zin om lekker te snacken? Dat kan, maar maak hierbij wel de juiste keuzes. Wat zou je nou kunnen pakken op zo’n moment? Fruit. Altijd een goed idee, want veel vitamines, mineralen en antioxidanten! ... Rauwkost. Het fijne van rauwkost: je kunt er vrijwel onbeperkt van eten. ... Rijstwafel(s) ... Wel met gezond beleg! Vezelrijke (volkoren) cracker of... Lees meer

21
feb

Levensstijl veranderen?

Eén ding tegelijk aanpakken Als je gezonder wilt eten en meer wilt bewegen en dat tegelijkertijd wilt veranderen, kun je gaan ervaren dat dat een onmogelijke klus is. Waarom? Niet omdat je deze twee punten niet kunt veranderen, maar omdat je twee dingen tegelijk wilt doen. Vraag niet te veel van jezelf en maak kleine stapjes voorwaarts. Dus hierbij geldt: eerst het ene... Lees meer

21
feb

Enthousiaste reactie klant PT058

´Nu al een aantal maanden train ik iedere week bij PT058. Naast dat ik voetbal is het een goed maar vooral leuke aanvulling op sociaal en op sportgebied. Door de vele verschillende oefeningen worden bijna alle spiergroepen in het lichaam getraind. Door het toepassen van competitieve en coöperatieve spelelementen, wordt sporten leuk! Het uur vliegt voorbij en met een voldaan gevoel,... Lees meer

21
feb

Shin splint, wat is dat?

Shin splint wat is dat? Shin splint zijn klachten aan en in de buurt van het scheenbeen. Shin splint is een overbelastingblessure en ontstaat geleidelijk. Bij hardlopen is dit de meest voorkomende blessure. Scheenbeenproblemen genezen meestal langzaam. Ook is het niet onwaarschijnlijk dat bij onvoldoende aanpassingen (trainingsopbouw, hardloopschoenen, loopomgeving, rekoefeningen en... Lees meer

19
feb

Hamstringblessure

Hamstringspieren zijn de verticale spieren aan de achterkant van het bovenbeen. Verrekking van de hamstring is een veel voorkomende sportblessure. ‘Hamstringspieren’ is een verzamelnaam voor een groep van drie verticaal lopende spieren aan de achterzijde van het bovenbeen. Samen zorgen deze spieren voor het buigen van het been bij de knie en het strekken van het been bij het... Lees meer

19
feb

Gezondheidsweetjes

Spoel je neus met zout water Eén van die leuke gezondheidsweetjes die heel gemakkelijk uit te voeren is, is je neus spoelen met zout water. Dit kan je niet alleen helpen gezond te blijven, maar ook allergische reacties voorkomen. Je lichaam maakt zelf aspirine aan Gezondheidsweetjes over groenten en fruit zijn er in overvloed. Ken je deze al? Door groenten en fruit te... Lees meer